You have changed my life forever - Kapitel 4

"Juste, Chloé, Pattie och Justin Bieber kommer hit på middag imon, Pattie ville att vi skulle dit men såbestämmde vi här sen" sa hon.
"Okej, jätte kul" sa jag och reste mig upp och gick, jag mumlade tack för maten lite snabbt och gick upp på mitt rum.



Jag startade datorn och loggade in på twitter och skrev:
"Just to make all beliebers jealous, I talked to @ JustinBieber today, and he is my new neighbor. Suck on that!"
Jag skrev det inte för att vara elak, bara för att jag inte gilla honom och för att jag inte fatta varför jag tänkte att jag faktiskt gillade honom lite. Helt sjukt !
Jag längtar verkligen inte tills imon kväll.
Jag hörde hur någon knackade på dörren till mitt rum, mamma öppnade dörren och kolla in.
"Hej Chloé, du får inte glömma att du ska till skolan imon" sa hon.
"Men va? Det är ju fredag imon, varför hade jag inte kunnat få börja på måndag?" frågade jag.
"Klaga inte, du börjar imon" sa mamma och gick ut och stänge min dörr. Jag la armarna på bordetoch la ner huvudet på dom. Varför måste jag gå till skolan ? Är det vikigt på nåt sätt att gå till skoaln på en fredag ? Nej, inte enligt mig...
Men klockan gick och jag var tvungen att gå och lägga mig om jag skulle orka gå upp och se pigg ut imon när jag skulle till skolan.
Jag vaknade på morgonen och var piggaren än vad jag trodde jag skulle vara, men jag ville fortfarande inte gå till skolan. Första dagen i skolan på en okänd skola, inte kul överhuvudtaget, men det var ganska spännande faktiskt.
Jag gick bort till dörren till min walk-in-closet och kollade in omkring. Vad ska jag ha på mig ? Letade bland min tröjor och byxor. Det fick bli nåt enkelt. Jag tog på mig en blommig tröja en rosa kofta och ett par mörka jeans shorts, sedan tog jag ser ett par beiga skor från hyllan med mina skor.
Jag valde en beige väska och la ner min mobil och plånbok iden, vad mer kunde jag ha med mig ?
Jag gick ner, jag lämnade väskan och skorna i hallen innan jag gick in till köket för att äta frukost.
Jag satte mig ner och började äta, jag sa inget till mina föräldrar eller syster som satt vi bordet, jag åt bara så jag kunde komma i väg. Jag gick upp till över våningen igen för att fixa håret och sminka mig.
Jag sprang ner för trappan och gick ut till hallen tog på mig skorna och tog väskan.
"Hejdå, jag går till skolan nu" ropade jag och öppnade dörren.
"Okej, gumman" sa min mamma och jag gick ut och stängde dörren. Jag började gå åt det hållet skolan låg åt. När jag kom till skolan gick jag till expeditionen för att få mitt skåp och schema.
Jag gick till klassrummet där jag skulle vara först, jag visste att jag var försenad eftersom tanten på expeditionen var så långsam.
När jag kom till klassrummet öppnade jag försiktigt dörren och gick in.
En kvinna mötte mig med ett leende.
"Åh, hej, du måste vara Chloé Moore" sa hon och kom fram till mig "Jag är Mrs. Williams, eller Gabrielle Williams. Min pappa är fransk och min mamma är amerikansk" tillade hon.
Okej, careface.. tänkte jag och log mot henne.
"Sätt dig någonstans" sa hon och log.
Jag nickade och började gå bakåt i klassrummet, då såg jag Justin sitta där. Självklart att jag börjar i hans klass. Jag satt min längst bak vid fönstret. Jag kollade ut genom fönstret och längta till dagne var över. Men efter ett tag var i alla fall första lektionen avklarade. Jag gick till mitt skåp för att lägga in böckerna jag hade fått.
"Hej Chloé" förde jag en röst säga bakom mig, men jag kännde igen den så väl. Jag vände mig om och kollade in i ögonen på en leende Justin Bieber.
"Nemen hej Justin" sa jag.
"Trevligt att ha dig i samma klass" sa han och log.
"Ah, eller hur" sa jag och drog lätt på munnen.
"Och så ses vi ju ikväll, så du tillbringar ju nästan hela din dag med mig" sa han och flina.
"Hurra" sa jag och vände mig om. Jag stände skåpet och kollade på Justin igen,
"Måste gå, ska hämta alla mina böcker som jag behöver" sa jag innan jag gick.
Jag kollade bak och såg Justin stå och prata med en annan tjej, eller det såg ut att vara mer än bara snack.



vad tycker ni än så länge ? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0