You have changed my life forever - kapitel 3

"Men du har över 16 miljoner fans på facebook och många på twitter med, så du borde la träffa några tjejer på dina konserter ?"
"Kanske det, men jag har aldrig chansen att prata med dom" sa han "Men det känns som att uppehållet var en grymt bra idé, för träffade precis en skit snygg tjej" tillade han och log.
"Okej... vem då?..." sa jag och kollade på honom.



Jag försökte att inte le mot Justin, men när han sätt där med sitt söta leende var det omöjligt att inte le. Jag fattar inte vad det är med mig idag ?! Jag har aldrig gillat Justin Bieber eller hans musik, var kan jag inte låta bli och gilla honom lite där han sitter mittimot mig och ler.
"Vad tänker du ?" frågade Justin och skrattade.
"Va?" sa jag och såg förvånad ut.
"Det såg ut som du var någon annanstans.." sa han och flinade lite mot mig och jag kunde inte låte bli att skratta lite.
"Nej, var var på Planet earth ska du veta" sa jag och vi började skratta.
"Men vem va tjejen då?" frågade jag, "fast jag känner ju ingen här, så kommer väll ändå inte veta vem det är" tillade jag och kollade mig omkring.
"Jodå, du vet vem det är" svarade Justin.
"Okej, men säg då" sa jag.
Just när Justin öppnade munnen ringde min mobil, jag tog upp den, det var mamma.
"Hejj" sa jag.
"Hejj, Chloé, det är din mamma" sa min mamma på andra sidan telefonen.
"Jag vet"
"Jaja. Men chloé maten är klar så skynda dig hem nu" sa mamma och la på.
"Sorry Justin, måste gå" sa jag och reste mig upp, Justin gjorde detsamma.
"Okej, får jag gissa att det var din mamma som ringde?"
"Japp, det var det" sa jag och började gå, jag brydde mig inte om Justin kom eller inte, det var inte så att vi var bästavänner nu plötsligt, han var fortfarande bara min granne som jag fortfarande inte förstår att jag kanske gillar helt plötsligt.
När jag öppnade dörren såg jag Justin gå upp mot hans hus. Jag gick in och tog av min skorna innan jag gick in i köket där min familj satt.
Jag satte mig ner på stolen som var kvar. Jag kollade på klockan som hängde på spisen. Oj, jag pratade visst med Justin längre än jag trodde.
"Hade du och Justin trevligt?" frågade min mamma och log.
"Mamma, vi bara prata" sa jag.
"Ja, men man kan väll ha trevligt ändå"
"Mh..." sa jag och kollade ne rpå min tallrik där det nu låg mat.
"Men han verka ju vara en söt kille" sa mamma.
"Ja, det håller jag med om, han verkar väldigt trevligt och snäll" sa min pappa.
"Men hallå, ni vet möjligtvis inte vem han är vah?" sa jag och kollade på mina föräldrar.
"Vadå vem han är? Han är vår granne" sa mamma.
"Ne, mamma, han är en artist, och ungefär alla tjejer i hela världen älskar honom" sa jag.
"Jaha, gillar du honom också?" sa min pappa.
"Ne, det gör jag inte" sa jag.
"Men, Justin Bieber... Justin Bieber... ja, nu vet jag, Emmy gillar väll honom" sa mamma och log stort, som om hon var stolt över att hon kom på det.
"Ah, fast Emmy ÄLSKAR Justin Bieber" sa jag.
Vi satt och prata lite smått om olika saker innan mamma kom på en sak.
"Juste, Chloé, Pattie och Justin Bieber kommer hit på middag imon, Pattie ville att vi skulle dit men såbestämmde vi här sen" sa hon.
"Okej, jätte kul" sa jag och reste mig upp och gick, jag mumlade tack för maten lite snabbt och gick upp på mitt rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0