You have changed my life forever - Kapitel 5

"Och så ses vi ju ikväll, så du tillbringar ju nästan hela din dag med mig" sa han och flina.
"Hurra" sa jag och vände mig om. Jag stände skåpet och kollade på Justin igen,
"Måste gå, ska hämta alla mina böcker som jag behöver" sa jag innan jag gick.
Jag kollade bak och såg Justin stå och prata med en annan tjej, eller det såg ut att vara mer än bara snack.





Jag satt på varje lektion och önskade att skoldagen skulle ta slut,
och tillslut, efter nåt som känt som ett år, var dagens sista lektion slut. Jag gick snabbt till mitt skåp slängde in böckerna och gick. Jag kollade bak när jag kommit e bit från skolan, jag såg en kille gå bakom mig, självklart var det Justin. Jag hade faktiskt ingen lust att prata med honom, inte när jag sätt honom stöta på den där blonda tjejen. Visst, han får göra vad han vill, det besämmer inte jga, jag gillar honom inte änns. Men hade nästan lust att vända mig om och skrika "Sluta följa efter mig" men det är svårt när han bor granne med mig.
Jag skyndade mig hem och låste upp dörren till huset och gick in. Jag tog upp mobilen ur väskan innan jag dumpade den på golvet och tog av mig skorna. Jag sprang upp och ställde skorna på hyllan och gick sedan ner igen för att äta något. Jag rostade två mackor och gick inte och satt mig i vardagsrummet och satte på tv:n.
Jag bläddrade bland kanalerna och kollade sedan på en intervju med Justin Bieber, jag vet inte varför jag kollade.. Efter att jag suttit och kollat på tv ett tag kom  min mamma hem med matkassar i händerna.
"Hej gumman" sa hon när hon kom in i vardagsrummet.
"Hej mamma" sa jag och log.
"Hoppas du ser fram emot middagen, för Bieber kommer snart" sa mamma och log tillbaka mot mig.
"Va ? När kommer dom ?" sa jag förvånat och ställde mig upp.
"Hmm..." mamma kollade på klockan hon hade på armen "ungefär 40 minuter"
"Shit!" sa jag högt och sprang upp på mitt rum. Jag tog en snabb dusch och tog sedan på mig en vit klänning och satte ett brunt skärp i midjan. Jag kollade min i spegeln och fixade till håret lite, satte några ringar på fingrarna, satte på några armband och tog ett långthalsband. Jag hörde sedan hur det knackade på dörren, några  sekunder senare hörde jag glada röster och jag var tvungen att gå ner. Jag sprutade lite av min Viva la Juicy parfym på mig innan jag gick ner för trappan. Jag gick till hallen och möttes av ett leende från både Pattie och Justin.
"Hej Chloé" sa Pattie och gav mig en kram.
"Hejhej" sa jag och log, jag kollade sedan på Justin som stod där och log.
Hej" sa jag till honom och log svagt.
"Hej, vad fin du är" sa Justin.
"tack" sa jag och kollade ner i golvet.
När vi satt och åt satt de vuxna och pratade glatt.
"Jag hörde att du och Justin går i samma klass" sa Pattie till mig tillslut.
"Ah, det gör vi" sa jag och log mot henne.
"Men du träffas ni väll väldigt ofta ?" sa hon.
"Hm.. ne, typ bara på lektionerna, för på rasterna är Justin med sina vänner och stöter på andra tjejer" sa jag och log. Jag kollade på Justin och log retsamt.
"Jaha" sa Pattie och kollade lite förvånat på mig.
När vi sedan ätit upp gick jag och Justin in till vardagsrummet och satte oss.
"Vad har du emot mig" sa han och log.
"Jag har inget emot dig" sa jag och log tillbaka.
"Jo, allt du sa till min mamma betyderatt du är emot mig"
"Va ? Nejdå" sa jag retsamt.
"Ha-ha" sa Justin och kollade på mig, men jag har ingen aning om vad det var för blick han gav mig.
"Vad ?" frågade jag.
"Jag som trodde du gillade mig" sa Justin och himmlade med ögonen innan han flinade mot mig.
"Ne, tyvärr, det har jag aldrig sagt" sa jag.
"Jag vet, men du var den snygga tjejen från igår, så jag kommer inte ge upp förrän du är min" sa han och log.
"Okej, du får du nog vänta väldigt länge innan det är du och jag" sa jag och log tillbaka.



Säg vad ni tycker ?
några idéer ?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den är jättebra vill läsa mer!

har typ längtat hela dagen till att få mer, vill läsa mer! :D

2010-12-12 @ 19:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0