You have changed my life forever - Kapitel 6

"Jag som trodde du gillade mig" sa Justin och himmlade med ögonen innan han flinade mot mig.
"Ne, tyvärr, det har jag aldrig sagt" sa jag.
"Jag vet, men du var den snygga tjejen från igår, så jag kommer inte ge upp förrän du är min" sa han och log.
"Okej, du får du nog vänta väldigt länge innan det är du och jag" sa jag och log tillbaka.




"Men det gör inget, jag kommer ha ett låångt uppehåll" sa Justin och flinade.
"Åh, va kul, då har jag verkligen något att se fram emot varje dag jag vaknar, att du fortfarande är kvar" sa jag och flinade tillbaka.
"Ska vi slå vad om att du snart kommer gilla mig ?" sa han.
"Ne, för du skulle inte klara av att förlora Justin" sa jag och skrattade, så typiskt mig jag skrattar alltid när jag tycker jag säger nåt rolig, jag skratta nästan alltid åt mina egna skämt. Så normalt verkligt.
Men jag blev så glad när våra föräldrar kom in i vardagsrummet och Pattie sa att dom skulle gå, jag ställde mig upp för att följa med till hallen och säga hejdå, till Pattie då.
När Justin öppnade dörren sa han:
"Men vi ses imon då Chloé" och log. Vad ses imon ?
"Jasså, ska ni träffas imon ?" frågade Pattie glatt.
"Ja, vi ska på bio eller nåt sånt" sa Justin.
"Va ?" sa jag förvånat "Nej ?"
"Men det kåter som en jätte bra idé" sa min mamma och log stort.
Justin log retsamt mot mig.
"Jag tror du hade fel när du sa att jag inte klarar av att förlora.. Du ligger under just nu" sa Justin och skratta lite innan han gick ut.
jag sa hejdå till Pattie innan jag sprang upp. Jag kopplade ur laddaren ur min laptop och flyttade den till sänge. Jag satte mig ner och gick in på twitter.
"I can't believe it. I must be with @Justinbieber tomorrow, I will die." skrev jag och loggade sedan in på facebook istället och började chatta med Em. Hon blev helt galen när jag sa att jag ska vara med justin imon, men det blev inte jag, elr visst blev jag galen, för jag måste tillbringa dagen med en kille som honom.
Jag satte tillbaka min laptop på mitt skrivbord efter ett tag och tog på mig pyamas, tvättade bort mitt smink och gick och la mig.
På morgonen nästa dag kom min mamma in på mitt rum för att väcka mig.
"Chloé vakna, glöm inte att du ska vara med Justin idag" sa hon vänligt och glatt som om hon trodde att det var min högsta önskan.
"Nej, mamma, låt mig va, jag vill inte vara med Justin. Så gå, NU !" sa jag och vände min in mot väggen och drog täcket över huvudet.
"Jo, nu ska du vara med honom, det är bra för dig att lära känna lite människor här" sa hon och drog bort mitt täcka och la det nere vid mina fötter.
Jag satt mig upp och kollade på min mamma.
"Nej, mamma, inte Justin, okej ?" sa jag.
"Nej, det är inte okej. Gå upp nu" sa min mamma och gick ut ur mitt rum. Jag la mig ner igen och ville bara somna om, men det var omöjligt.
Jag satte mig upp och gick ner för att äta frukost. Jag åt långsamt för att jag inte ville träffa Justin, jag hoppades att hela dagen skulle gå medans jag satt där och åt frukost, men så blev det självkalrt inte. Efter en halvtimme hade jag kommit ut ur duschen och planerade vad jag skulle ha på mig. Det fick bli en blå blommig klänning, en grå stickad kofta. Jag tog även en liten brun väska. Jag satte på min dator och loggade in på twitter och kollade Justins senaste tweets, han hade i alla fall inte skrivit något om att tillbringa dagen med en tjej, det var bra.
Efter ett tag knackade det på dörren, jag hörde hur min mamma öppnade och hälsade glatt på Justin sedan ropade hon på mig.
"Chloé kom ner, Justin är här"
Jag tog min mobil, väska och ett par skor innan jag gick ner och gick till hallen.
"Hej Chloé" sa han och log "Va kul vi ska ha det idag"
"Ah eller hur ska vi ha det" sa jag och kollade på honom.
Han öppnade dörren och vi gick ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0