You have changed my life forever - Kapitel 11

"Hmm.. kanske det var, är den viktig ?"  sa jag och lutade mig mot honom.
"Ja, det är mycket mycket viktig" skrattade Justin.
"Okej då" sa jag och satte mig upp och kollade på Justin, jag lutade mig framåt och kysste honom.
Justin log mot mig.
"Det var väll inte så farligt ?" han skrattade lite.
"Ne, det var det väll inte" sa jag och log och la mig ner i sanden och kollade upp mot himlen som var rosa. Justin kollade på mig och log.




Jag och Justin gick hem tillsammans. Jag hade min hand i hans.
Vi stannde på vägen framför våra hus fr att säga hejdå.
"Go natt, syns imon i skolan" sa jag och log.
"Go natt, dröm sött" sa Justin och kyssste mig lätt. Jag gick sedan mot mitt hus och öppnade dörren, jag log mot Justin en gång till innan jag gick in och stängde dörren.
Det var mörkt i huset, jag gissade på att alla sov redan. Jag gick upp på mitt rum för att gå att lägga mig.
När jag låg där i sängen fick jag så flashbacks från kvällen på stranden.

Dagarna flöt på och jag var med Justin varje dag och ibland var Chaz, Ryan och Caitlin med. Jag och Caitlin var riktigt bra vänner nu. Det är torsdag och skolan har precis slutat. En svart limousine köre in på parkeringen.
"Vart ska du ?" frågade jag och kollade på Justin.
"På en intervju" svarade han och log.
"Okej" sa jag log.
Han kysste mig på kinden innan han gick bort till limousinen. Den åkte i väg.
"Caitlin, tycker du jag ska åka och typ överraska honom ?" frågade jag och skratta. "Nejdå"
"Jo, du borde seriöst gör det" svarade Caitlin och log.
"Nej, det lan jag väll inte göra ?"
"Vet inte, ring scooter eller nåt" sa Caitlin.
"Smart" sa jag. "Hejdå, ses imon" tillade jag, kramade Caitlin och började gå hemåt.
När jag kom till vår gata gick jag till Justin hus och knackade på. pattie öppnade efter bara några sekunder.
"Åhh, hej chloé"
"Hej pattie"
"Justin är på väg till en intervju"
"Ah, jag vet. Jag täbkte åka och överraska honom" sa jag och skrattade.
"Det är väll en väldigt bra idé" sa Pattie och log.
"Men jag skulle behöva ringa Scooter för att se om det är okej eller nåt sånt, och jag tänkte att du kanske hade nummret"
"Jodå, det har jag" sa hon och log "Men jag kan köra dig så ringer vi på vägen, för det är säkert okej" tillade hon.
"Okej, men va bra"
Vi gick ut till Patties bil och jag satte mig på passagerar platsen. Vi åkte och Pattie ringde Scooter. Han sa att det gick bra att jag pkte till Justin. Pattie släppte av mig där intervjun va. Jag gick in i byggnade den och kom backstage. Intervjun hade tydligen redan börjat.
Jag ställde mig på ett ställe där jag kunde se intervjun.
"Ursäkta vem är du ?" frågade en kvinno röst bakom mig. Jag vände mig om och kollade på en kvinna i 30-års ålder.
"Ehm.. jag är här för att överraska Justin eller nåt" sa jag lite tyst.
"Aha" sa kvinnan ointresserat och gick sin väg. Undra varför hon fråga om hon inte brydde sig. Jag skulle ju lika väll kunnat säga att jag var här för att spränga hela studion ?
Jag vände mig igen och lyssnade till intervjun.
"Så Justin, du fångades i helgen på film när du kysste en brunett på stranden." sa mannen som intervjuade. "Vem var hon ? Var det Jasmine Villegas, som du kysste i en bild för några veckor sen ?"
"Jadu, men nej Jasmine var det inte" sa justin och skrattade.
"Men vem är denna brunetten då ? Dejtar ni ?"
"Nej, vi dejtar inte, det var bara en kyss som hände. Mina fans behöver absolut inte oroa sig över nåt" sa Justin.
"Så din fans kan alltså vara helt säkra på att det inte är något på gång mellan dig och denna brunetten ?"
"Nej, det behöver dom inte" svarade Justin säkert och log.
Jag kollade på Justin med tårarna rinnande ner för kinderna. Jag backade och gick in i nåt som ramlade så att alla kollade på mig.
"Ojdå, nu hände nåt backstage" sa intervjuaren och skrattade, han och Justin kollade mot mig. Jag vände mig om och gick snabbt. Jag hörde Justin säga mitt namn, jag hörde även steg. Jag började springa när jag kom utanför studion. Jag sprang tills jag inte hade någon ork i benen längre. Jag gick ett tag innan jag kom till stranden där jag och Justin kysst varandra för några dagar sen. Jag satte mig i sanden och kollade ut över havet, men allt blev suddigt, eftersom mina tårar bara strömmade ner för mina kinder, och det verkade inte som om det aldrig kommer sluta.



Vad tyckte ni om detta kapitlet ? Och vad tycker ni om story'n ? ;)

puss

Kommentarer
Postat av: michelle

oooooh I LOVE it LOVE it LOVE it!!!

jag ÄLSKAR hela novellen!!<33 =)

2010-12-16 @ 18:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0