You have changed my life forever - Kapitel 12

"Ojdå, nu hände nåt backstage" sa intervjuaren och skrattade, han och Justin kollade mot mig. Jag vände mig om och gick snabbt. Jag hörde Justin säga mitt namn, jag hörde även steg. Jag började springa när jag kom utanför studion. Jag sprang tills jag inte hade någon ork i benen längre. Jag gick ett tag innan jag kom till stranden där jag och Justin kysst varandra för några dagar sen. Jag satte mig i sanden och kollade ut över havet, men allt blev suddigt, eftersom mina tårar bara strömmade ner för mina kinder, och det verkade inte som om det aldrig kommer sluta.




Min telefon ringde, men jag visste vem det var som ringde. Men jag tog ändå upp telefonen och kollade, och jag hade självkalrt rätt, det var Justin. Jag svarade sedan la jag ner telefonen på sanden och kollade på den.
Jag hörde lågt någon som sa "hallå ?".
Jag la mig ner på mage och la haken i ena handen och fortsatte att kolla ner på min mobil. Justin hade fortfarande inte lagt på. Jag torkade bort några tårar från mina kinder.
Jag såg hur min mobil slocka eftersom Justin la på.
Tårarna bara stömmade ner igen, varför kunde det inte bara sluta ? Det gör ju så ont ?!
Jag torkade hela tiden bort alla tårar som rann ner för mina kinder, men det kom bara fler och fler, tillslut gav jag upp och såg på hur sanden blev mörkare av mina tårar.
"Chloé !" hörde jag en röst ropa, och gissa om jag kände igen den. Jag tog upp min mobil la ner den i min ficka och började sedan gå längs stranden.
"Chloé, vänta !" ropade Justin och jag hörde hur han sprang och hur kan kom närmare mig. När jag hörde att han bara var några meter fråm mig vände jag mig om.
"Vad ?!" skrek jag med tårarna strömmande längs kinderna.
"Låt mig förklara" sa Justin.
"Nej, du behöver inte förklara, jag förstor. Det är svårt att misstolka det du sa !"
"Nej, jag vet. Men sätt dig så får jag försöka förklara" sa han och log. Jag suckade och satte mig ner. Tårarna hade börjat sluta rinna ner för mina kinder, men jag grät fortfarande.
Justin förklarade, det var väldigt mycket ändå. Mycket om att inte säga för mycket så tidigt.
Men ett tag senare stod vi på stranden och kramade varandra som om inget hade hänt. Men jag kommer inte glömma det som hände, det gör fortfarande ont och Justin svek mig.
Vi gick lite senare hemåt.
Vi gick sedan hem till Justin och satte sig framför tv och satte på en film.
Jag satte en bit ifrån Justin, han flyttade sig inte närmare, jag tror han förstod.
Jag vet inte vad som hände, men sedan vad det tydligen bestämmt att jag skulle sova där. Men visst, jag skickade ett sms till mamma och fick tillbaka ett svar där det stod att det var okej.
Jag satte på hans säng och lyssnade på musik. Justin satt bredvid mig och kollade på mig.
"Är du fortfarande sur ?" frågade han och log.
"Justin, jag kan inte bara låtsas som om inget har hänt" sa jag och kollade på honom.
"Jo, det kan inte vara så svårt" sa han och skrattade lite.
Jag kollade lite surt på honom.
"Jag går nog och lägger mig" sa jag och gick till gästrummet och satte mig i sängen, men jag gick inte och la mig. Jag fick ett sms från Justin där det stod "Go natt ♥"
Jag satt bara i sängen en lång stund, och jag gissade att Justin hade gått och lagt sig eftersom jag hade sagt att jag skulle göra det. Jag gick ut ur gästrummet och gick bort till Justins rum och öppnade dörren lite och kollade in.
Justin låg i sin säng och sov, jag gick in i rummet och gick bort till Justins säng och la mig bredvid honom i sängen och efter ett tag somnade jag.

Kommentarer
Postat av: Bredethale

Great site! Thanks for letting me look around. :)

2011-02-04 @ 14:02:25
URL: http://bredethale.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0