You have changed my life forever - Kapitel 13

"Jag går nog och lägger mig" sa jag och gick till gästrummet och satte mig i sängen, men jag gick inte och la mig. Jag fick ett sms från Justin där det stod "Go natt ♥"
Jag satt bara i sängen en lång stund, och jag gissade att Justin hade gått och lagt sig eftersom jag hade sagt att jag skulle göra det. Jag gick ut ur gästrummet och gick bort till Justins rum och öppnade dörren lite och kollade in.
Justin låg i sin säng och sov, jag gick in i rummet och gick bort till Justins säng och la mig bredvid honom i sängen och efter ett tag somnade jag.




Jag vaknade nästa morgon och kollade in i Justin ögon. Han låg där och log mot mig.
"Verkar som om du inte är sur längre ?" sa han och skrattade.
"Jadu, man vet aldrig" sa jag och log mot honom. Justin kysste mig.
Vi låg kvar i sängen en lång stund och prata.
"Men vad ska vi göra idag då ?" frågade jag och log.
"Jadu, vad sägs om att gå och äta sedan gå på bio ?" sa Justin
"Åhh, det blir toppen !" nästan skrek jag och kramade Justin.
Vi gick upp och åt frukost. Pattie kom in i köket.
"God morgon" sa hon glatt och log mot oss båda. "Vad ska ni två hitta på idag då ?"
"Vi käker väll någon stans och sedan går vi på bio" sa Justin och log.
"Nämen va trevlig" sa Patties mamma. "Och Justin, jag kommer vara borta hela dagen, jag kommer hem sent ikväll" tillade honom och gick sedan.
Timmarna gick och efter ett tag gick jag hem för att göra mig iordning för kvällen. Det blev inte de finaste kläderna, bara ett par vita shorts, en blommig body och en virkad kofta. Jag fixade sminket och håret innan jag gick över till Justin igen. Jag öppnade dörren och gick in.
Jag hittade Justin i vardagsrummet där han satt i soffan.
"Hej Justin" sa jag och log.
"Hej" sa Justin, som om han var uttråkad eller ledsen.
"Vad har hänt Justin ?" frågade jag och satte mig ner bredvid honom.
"Chloé, vi måste till sjukhuset, mamma har varit med i en trafikolycka" sa Justin, han kollade äntligen på mig. Han såg så ledsen ut så att det gjorde ont i mig.
"Okej, vi åker med en gång" sa jag.
Vi tog Justins bil, men jag körde.
När vi kom till sjukhuset frågade vi var Pattie låg. Vi fick åka upp tre våningar och gå egenom en lång korridor. Sedan kom vi till rummet där hon låg.
Hon såg ut att må ganska bra, men hon hade ändå varit med i en bilolycka.



Bara så ni vet Pattie har inte varit i en bilolycka, skrev det bara för att något skulle hände i novellen. men har inte så många idéer kvar,
så kom gärna med idéer :)

puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra!! meeer

2010-12-19 @ 13:44:52
Postat av: Anonym

jättebra!! meeer

2010-12-19 @ 13:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0