You have changed my life forever - Kapitel 14

"Chloé, vi måste till sjukhuset, mamma har varit med i en trafikolycka" sa Justin, han kollade äntligen på mig. Han såg så ledsen ut så att det gjorde ont i mig.
"Okej, vi åker med en gång" sa jag.
Vi tog Justins bil, men jag körde.
När vi kom till sjukhuset frågade vi var Pattie låg. Vi fick åka upp tre våningar och gå egenom en lång korridor. Sedan kom vi till rummet där hon låg.
Hon såg ut att må ganska bra, men hon hade ändå varit med i en bilolycka.




Pattie satte sig upp i sängen.
"Hej på er !" sa hon och log. Men det var inte samma leende som hon brukade le, det kanske var för att on hade ont ?
"Heeej" sa Justin och gick fram till Pattie och satte sig bredvid henne och tog hennes hand. "Hur är det ?"
"Jag mår bara bra, bara ont i huvudet och lite chockad" sa hon och skrattade nästan. Jag gick och satte mig i en stol som stod lite längre bort.
Justin och Pattie satt och prata en stund.
"Ne, jag förstör ju eran kväll, ni borde gå till bion nu" sa hon och log mot mig.
"Nej, det gör inget, vi kan stanna här" sa jag och log.
"Nej" sa pattie och log sedan kollade hon på Justin "Ta nu med Chloé på bio så kommer jag snart hem igen" tillade hon. Justin nickade, reste sig upp och gick bort till mig. Han sträckte fram sin hand och jag tog den.
"Hejdå" sa Justin och log.
"Hejdå Pattie, hoppas du blir bättre" sa jag och log.
"Hejdå på er" sa Pattie och log.
Vi gick sedan ut från rummet och gick genom den långa korridoren igen ochy åkte ner för 3 våningar.
Vi gick ut från sjukhuset. Det hade mörknat och vi gick till bion eftersom vi hade missat tiden vi skulle vara på restaurangen. Vi skulle se Saw 3D, jag gillade egentligen inte skräckfilmer, men det är en bra ursäkt för att få mysa med killen man gillar.  Gick visa våra biljetter och gick in. Vi köpte popcorn och dricka sedan gick vi till salong 12 där Saw 3D skulle gå. Vi satte oss på våra platser som var högst upp i mitten. Jag såg några tjejer som kollade på oss, eller på Justin. Dom reste sig, skratta , och skrek och sprang upp till oss och frågade Justin om autograf, de frågade även om de kunde få ta foto med honom. Justin sa ja. Fler tjejer kom upp springandes för trappan till raden högst upp där vi satt.
"Jag låter nog dig sköta detta själv utan mig" viskade jag till honom och skrattade lite. Jag tog mig förbi alla tjejer och gick ut ur salongen, jag gick bort till toan och ställde mig framför spegeln. Jag kollade ner på min mobil och fick känslan att jag hade många ögon på mig. Jag vände mig om och kollade upp. Jag kollade på väldigt många killar. Ops, jag hade visst gått in till fel toa. Jag log lite och skyndade mig ut. Jag satte mig på en bänk utanför att la ansiktet i händerna. Fy fan va pinsamt. Jag hörde hur någon satte sig bredvid mig.
"Det verkar som det är din dag idag" sa en killröst. Jag kunde även höra ett kort skratta. Jag kollade upp och kollade på en snygg kille, men mörkbrunt hår och blå ögon.
"Ah, det känner jag med. Finns det någon mer pinsamt än vad jag just gjorde ?" sa jag och skrattade och jag kände att det inte längre kändes lika pinsamt längre när killen satt bredvid mig och jag var tvungen att säga nåt om det.
"Jag är Matt" sa kilen och log.
"Jag är Chloé" sa jag och log tillbaka.
Vi satt och prata en stund, jag kunde fortfarande höra lite skrik innen från salongen där Saw skulle visas.
"Men kan jag inte få ditt nummer ?" frågade matt och log.
"Självklart, jag har bara bott här i ungefär en vecka, så känner inte så många än" sa jag och gav honom mitt nummer, sedan fick jag honom.
"Ne, jag måste nog gå nu, min film börjar om 5 minuter" sa Matt och reste sig upp "Hejdå Chloé" tillade han, log och vinkade. Jag reste mig och gick in i biosalongen.
Tjejerna hade lugnat ner sig och satt sig på sina platser, antagligen för att reklamen hade börjat. Jag gick upp och satte mig bredvid Justin.
"Var har du varit ?" frågade han.
"Jag va ute på ett lite äventyr" sa jag och skrattade.

Kommentarer
Postat av: Gunnarbeatrice

Big tnks for interesting and useful site!

2011-10-20 @ 11:11:23
URL: http://gunnarbeatrice.blogsmile.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0