You have changed my life forever - Kapitel 15

"Ne, jag måste nog gå nu, min film börjar om 5 minuter" sa Matt och reste sig upp "Hejdå Chloé" tillade han, log och vinkade. Jag reste mig och gick in i biosalongen.
Tjejerna hade lugnat ner sig och satt sig på sina platser, antagligen för att reklamen hade börjat. Jag gick upp och satte mig bredvid Justin.
"Var har du varit ?" frågade han.
"Jag va ute på ett lite äventyr" sa jag och skrattade.



Jag höll Justins hand under hela filmen, men jag kan inte säga nåt annat än att den var obehaglig.
När ljsen sedan tändes och efter texterna rullade gick vi ut ur biosalongen. Vi gick ut från bion och började gå hemåt.
"Chloé, jag ska till New york och ha en konsert" sa justin. "Vill du följa med ?"
"JAA !!" skrek jag och kramade honom, jag var både glad för att jag skulle följa med honom och även för jag skulle hem till New York, okej, det var inte hem längre man det kändes fortfarande som det.
"Va bra" sa Justin och skratta "Du verkar ju bara taggad"
"Så klart jag är !"  sa jag och skrattade.
"och juste, bara så du vet ska Jasmine Villegas med" sa Justin
"Okejj, men det gör väll inget" sa jag, varför skulle det vara ett problem med det ?
När jag kom hem frågade jag självkalrt direkt om jag fick följa med, och det fick jag.
Så nästa dag, tidigt på morgonen tog jag snabbt på mig kläder., ett par mörka och ljusa jeans shorts, en blommig tröja. Jag tog min mobil och en brunväska, jag fixade håret och sminket innan jag sprang över till Justins hus.
Pattie öppnade nästan direkt.
"Justin är nog på väg, han försov sig lite imorse" sa Pattie och skrattade.
Jag nickade och stod och väntade på Justin i hallen. Två bussar stod nu parkerade utanför huset.
Justin kom ner för trappan.
"Ojj ojj, vilken snygg tjej det är som står i min halla" skrattade, han kom fram till mig och kramade mig.
Vi gick ut till bussarna och gick på en av dom.
Varför åka buss när vi bara ska till New York över en dag ? jaja, inte för att det gjorde nåt.
När vi kom in på bussen så jag Jasmine sitta där. Hon log, fast inte till mig bara till Justin, när hon kollade på min flinade hon mest.
Justin gick fram till Jasmine och kramade henne sedan satte han sig bredvid henne. Jag satte mig i soffan mitt i mot.
Jag smsade Em:
"Sitter på en buss till New York med Justin och Jasmine Villegas :P".  Jag fick ett snabbt svar.
"Åh, avundsjuk på dig. Men om jag var du skulle jag hålla koll på Justin och Jasmine, pågrund av att dom typ har varit på G eller nåt" Stod det på smset, kollade jag på Justin och Jasmine som satt och skratta. Jag smsade Em igen.
"Okejj, men tror du att det fortfarande kan vara nåt?"
"Det vet jag inte, men jag gissar att Jasmine gillar Justin, så akta dig :)<3" svarade hon. Var det kanske därför Jasmine hade flinat åt mig på det sättet och kollat på mig med den blicken sen vi åkte ?
Men efter ett tag var vi äntlingen framme. Jag hade suttit med min Iphone hela resan medans Justin och Jasmine pratat och skrattat.
När jag kom ut ur bussen log jag stort, jag var i New York igen.
"Chloé, jag ska på skivsignering, du kan tyvärr inte följa med då om du inte vill sitta backstage i några timmar"
"Nejdå, det är lugnt, jag ska träffa Em och så ska vi shoppa en stund, sedan kommer jag till konserten."
Jag kramade Justin länge och gav honom en snabb kyss innan jag gick i väg till stället där jag skulle träffa Em.
Jag hoppas Jasmine inte försöker ta ifrån mig mig Justin nu, tänkte jag och skratta,
Då ringde min mobil, jag tog upp den och kollade vem det va


Hoppas ni gillar det. Kom gärna med idéen.
Och skulle bli väldigt glad om ni fick fler personer att läsa novellen :)

puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill ha mmmmmmmmmmeeeeeeeeerrrrrrrr!!!<33

2010-12-21 @ 18:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0