You have changed my life forever - Kapitel 16

"Chloé, jag ska på skivsignering, du kan tyvärr inte följa med då om du inte vill sitta backstage i några timmar"
"Nejdå, det är lugnt, jag ska träffa Em och så ska vi shoppa en stund, sedan kommer jag till konserten."
Jag kramade Justin länge och gav honom en snabb kyss innan jag gick i väg till stället där jag skulle träffa Em.
Jag hoppas Jasmine inte försöker ta ifrån mig mig Justin nu, tänkte jag och skratta,
Då ringde min mobil, jag tog upp den och kollade vem det va.




Det var Matt som ringde. Jag svarade.
"Hej Matt" sa jag glatt.
"Hej Chloé" hörde jag Matt säga. "Hur är det ?"
"Det är bara bra, hur är det själv då ?"
"Okej, det är bara bra."
"Va bra då" sa jag och skratta.
"Vad gör du då ?"
"Jag är i New York"
"Jasså, va synd. Jag som skulle fråga dig om d ville följa med mig och några polarna ner till stranden och surfa"
"Jaha, åhh, va synd. Jag får följa med någon annan gång då" sa jag.
"Ja, det får du göra"
Vi pratade en stund. Men jag sa hejdå när jag träffade Em. Jag kramade henne.
"Åhhh, vad jag har saknat dig" sa jag och log.
"och jag har saknat dig" sa Em.
Vi gick upp och ner längst gatorn i New York och shoppa,
sedan gick vi in på ett café och fika. Vi satt där en långstund och bara prata.
"Justde, vi kanske ska gå till arenan där konserten är"
"Vadå, får jag följa med ?" sa Em glatt
"Såklart du får, jag tror det i alla fall. Och om du inte får så fixar jag in dig"
Vi skrattade sedan gick vi. Vi tog en taxi till arenan.
Jag betalde sedan taxin sedan gick in. Vi gick backstage. Justin hade soundcheck när vi kom. Jag ställde mig så kan kunde sig mig, han kollade på mig och jag vinkade. Han vinkade tillbaka och log.
Lite senare satt jag och Justin på hotellrummet och prata.
Helt plötsligt knackade det på dörren. Jag gick och öppna. Där stod Jasmine.
"Nämen hej Chloé" sa hon och flina.
"Hej, är du här för att träffa Justin eller ?" sa jag och flinade tillbaka.
"Såklart" sa hon, puttade bort min från dörröppningen och gick in.
Jag hörde hur hon sa hej till. Hon lätt så glatt och söt, hon gillar nog verkligen inte mig.



Det blev lite kort, men ni får ett till lite senare.

Vad tycker ni ?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heheh, älskar novellen!

Längtar tills jag får läsa nästa kapitell ! ;) <3

2010-12-22 @ 21:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0