You have changed my life forever - Kapitel 17

Helt plötsligt knackade det på dörren. Jag gick och öppna. Där stod Jasmine.
"Nämen hej Chloé" sa hon och flina.
"Hej, är du här för att träffa Justin eller ?" sa jag och flinade tillbaka.
"Såklart" sa hon, puttade bort min från dörröppningen och gick in.
Jag hörde hur hon sa hej till. Hon lätt så glatt och söt, hon gillar nog verkligen inte mig.




Jag satte mig i en fotölj som inte var säskilt långt ifrån dörren. Jag orkade inte gå in i rummet där Jasmine och Justin var. Varför skulle jag ? Jasmine skulle väll antagligen ändå gjort så att jag behövt gå ut ?
Efter ett tag hörde jag dom inte prata länge, dom kanske snacka skit om mig så dom satt där inne och viska. Jag reste mig upp. Jag hade suttit i fotöljen för länge nu. Jag gick till rummet där Justin och Jasmine var. Jag kom till dörröppningen just i den sekunden jag såg Jasmine läppar möta Justin.
Jag bet mig hårt i läppen. Ojdå, Justin hade visst svikit mig igen, nu är det dags för en liten hämnd. Jag tog snabbt upp min Iphone ur fickan och tog två foto. Sedan kanakade jag på dörren och båda kollade på mig.
Justin såg förskräckt ut "Chloé, det är inte..."
"som det ser ut ?" frågade jag och log. Jag försökte hålla mig lugn, men det känndes inte som jag skulle börja gråta. Jag hade bara lust att slå ner dom båda.
"Men Justin... och Jasmine, synd om er" sa jag och höll fram min mobil och visade en av bildern. "Vad tycker ni, ska jag ge den till varenda jävla paparazzi i new york ? Kanske även lägga upp den på facebook och twitter ?"
"Och ?" sa Jasmine och kollade på mig och höjde en ögonbynet. "Det betyder bara att alla tror att det är jag och Justin och då är du ute ur leken" tillade hon och skratta. Visst, hon kanske hade rätt ?
"Men om jag säger att du går runt och strular med varenda känd kille du träffar så hur känns det då ?" sa jag "Ingen slår mig på hemma plan, Jasmine. Även om du är mer känd än mig så tror jag att jag har fler kontakter i New York än vad du har" tillade jag och skratta.
Jag gick in i sovrummet och hämtade min väska, som jag som tur var inte hade packat upp än, och alla påsar från shopping rundan med Em. Jag gick ut ur hotellrummet. Jag är förvånad att inte Justin sa mer. Men han kommer nog ringa snart. Eller ?
Jag gick in i hissen och åkte ner till lobyn. Jag skyndade mig ut från hotellet.
Jag tog ett flyg hem. Men innan jag åkte skickade jag bilderna till en av new yorks bästa skvaller tidningar, min mamma har nämligen känt redaktören på tidningen i flera år.
Juste, hur kom min väska till hotellrummet ? jag som trodde att vi bara skulle vara borta över dagen ? Hm.. måste typ har varit Justin, det skulle inte ha förvånat mig.
Men det är ju grymt då, om Justin ska vara borta i några dagar. Då har ju jag chans att lära känna matt och hans vänner.
När jag kom hem ringde jag Matt.
"Heej" sa han.
"hej, Matt, vad gör du ?" sa jag.
"Jag är nere vid stranden med några vänner" sa han.
"Okej, är det okej om jag kommer ?" frågade jag lite osäkert.
"Självklart Chloé" sa han.
Vi sa hejdå. Jag sprang ner för trappan sa snabbt hejdå till mamma och pappa och så nästan sprang jag ner till stranden. Jag såg några sitta vid en lägereld på stranden. Jag började gå mot dom, även om jag inte var säker på om det var dom. Men så kollade alla på mig och en kille reste på dig, det var Matt. han mötte mig med ett lende, jag fick till och med en kram.
"Hej Chloé" sa han glatt.
"Hej Matt" sa jag och log mot honom.
Vi gick bort till dom andra och han presenterade mig för sina vänner och dom presenterade sig själva. Det var 2 tjejer, Rebecca och Hannah och så var det 3 killar, Will, Jay och Tyler.
Vi satt och prata hur länge som helst. Dom fick även veta det var jag som var tjejen som kysst Justin på stranden. Dom fick även veta varför jag var tillbaka till Atlanta och vad som hänt på intervjun. Alla var så underbara. Dom brydde sig verkligen. Vi babblade på om allt mellan himmel och jord, och det var helt klart en av de roligaste kvällarna i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: nicole

ofyfan vad bra du och novellen är!

den är inte som alla andra och det är det som gör den så AMAZING!!!!!

älskar den

snälla skriv mer!!!

:'D

2010-12-24 @ 02:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0