You have changed my life forever - kapitel 20

"Jaa, det var ju ett spännande äventyr, men om jag inte gjort det, så skulle jag kanske inte träffat Matt och då skulle jag inte fått spela in två duetter"
"Okej, men lycka till imon då, så kanske vi kan träffas någon annan gång ?"
"Tack och självklart kan vi träffas någon annan gång" sa jag.
Vi sa hejdå och jag la på med ett leende på läpparna.




När jag vaknade nästa morgon var jag hur pigg som helst. Men jag kunde inte fatta att jag skulle spela in två duetter, eller i alla fall börja. Jag hoppade ur sängen. Jag tog min mobil och skickade iväg ett sms till matt och frågade när vi skulle träffas. Jag fick ett svar tillbaka där det stod var vi skulle träffas och att vi skulle träffas där kl 12. Jag kollade på klockan, den var 11.
Ochn efter som jag är tjej så är jag långsam på att göra iordning mig. Så jag sprang ner och åt frukost lite snabbt, innan jag sprang upp igen och gick in i duschen. När jag kom ut tog fram på mig mina kläder. En blommig kjol, en svart t-shirt och en silvrig och vit ring. Jag kollade mig i spegel. Jag stod där ett tag, sedan insåg jag att jag snart behövde gå för att hinna att träffa Matt vid 12. jag fönade snabbt håret och fixade till det så jag ville ha det, sedan sminkade jag mig, et blev väldigt bra även om jag gjort det så fort. När jag kollade på klockan igen var den 5 i 12då tog jag en brun väska och ett par skor och sprang ner.
"Hejdå" ropade jag snabbt och öppnade dörren.
"Hejdå älsklingen, lycka till" sa min mamma.
Jag stängde dörren och började små springa.
När klockan var 12.01 kom jag fram. Matt stod där och vinkade till mig.
"Hej" sa jag och kramade snabbt honom.
"hejhej" sa han och vi började gå.
Vi pratade lite, jag frågade efter en stund.
"men vad heter låtarna jag ska va med och sjunga i då ?"
"I won't miss you tomorrow och Beautiful" svarade Matt och log mot mig.
"Åh, är det kärleks låtar ?" sa jag och skrattade lite.
"Kanske det, men jag trodde tjejer gillar lugna, söta låtar"
"Kanske det" sa jag och log "Jag gillar i alla fall at sjunga det"
"okej" sa matt och skrattade.
Efter ett tag var vi framme vid ett stort hus. Vi gick fram till dörren och Matt knackade på.
Tyler öppnade och log mot oss.
"Hej, va bra att ni kom. Vi måste sätta igång direkt" sa han
"Varför då ?" frågade jag.
"För jag vill" sa Tyler och skrattade.
"Okej" sa jag och skrattade. Vi gick in. Vi gick till studion där Will och Jay redan var.
Jag fick texten till båda låtarna.
Jag gick in i studion. Tyler spela trummor, Jay spelade bas, Will spelad gitarr och Matt sjöng men han kunde även spela gitarr. Jag ställde mig vid den ena mikrofonen och satte på mig ett par hörlurar.
"Okej vi kör" sa Tyler och slog med sina trumpinnar. Sedan började Jay spela på sin bas och Will på sin gitarr, man kunde även höra Tylers trummor trummor i bakrunden.
Låten var riktigt långsamt. Jag hade ingen aning om hur låten gick, vi började med I won't miss you tomorrow, men som tur var att Matt började sjunga så du skulle jag i alla fall fatta lite hur låten gick.
När låten var slut kollade killarna på mig.
"Var sjuk bra för att vara första gången du hör låten" sa Will och log mot mig.
Tyler, Jay och matt höll med genom att nicka. Jag rodnade lite och fick fram ett tack.
Killarna skrattade lite. Vi lyssnade på låten, det lät faktiskt riktigt bra, men det kunde låtit bättre, för jag lät lite tveksam.
"Men det var väll bra, men vi kör några gånger till" sa Jay och alla höll med honom.
När vi var klara med båda sångerna var det riktigt sent och jag var väldigt, väldigt trött.
"Nu kan vi ju släppa vår första skiva" sa Will glatt.
"Men hur kan ni göra det ? Ni har ju inget skivbolag" fågade jag.
"Ne, men vi bränner skivor, och så har vi lite kontakter. En som kan göra ett skivomslag och en som jobbar i en stor skivaffär, så det går nog bra" sa Tyler
"Okej" sa jag och log. "Men vänta, menar ni att duetterna vi spelade in idag ska vara på skivan ?"
"Ja, det blir två amazing bonus tracks, då har vi 10 låtar ju" Will
"Ja, Chloé, det blir toppen" sa Matt och log mot mig.
"Det blir det säkert" sa jag och log tillbaka.
"Och så lägger vi även upp det på youtube, så snart kanske någon kontaktar oss" sa Jay
Inte så mycket efter det var jag hemma och låg i min säng och tänkte. Tänk om jag blir känd, precis som Justin ?
kanske mer känd ? Ne ? Men fatta va coolt, att resa över hela världen och ha miljontals fans, precis som Justin har. Så kanske jag kan göra en duett med Justin. Så en konsert med Justin. Officielt tillsammans med Justin ?
Ne, nu blev det kasnke lite för mycket Justin Bieber i mina tankar. Jag vänade på mig och blundade.
Jag drömde att jag stod på en stor scen. Men massa skrikande fans, massor med blixtrar från kameror. Och vem står bredvid mig där på scenen ? Jo, Justin Bieber.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0