You have changed my life forever - kapitel 23

När vi kollat på tre filmer gick vi upp för att sova. Eller Chaz och Ryan sov i sofforna. Caitlin och jag sov i gästrummet och Justin sov i sin säng. När Caitlin hade somnat gick jag tyst in till Justin och satte mig på golvet bredvid där Justin hade sitt huvud i sängen. Jag la armarna i kors på sängen och kollade på Justin.
Efter ett tag somnade jag.




Lite senare väckte någon mig. Jag kollade upp. Det var Caitlin.
"Vad gör du här inne ?" frågade honom och fnissade lite tyst för att inte väcka Justin. "Kom"
Jag reste mig trött upp och vi gick in i gästrummet.
"Varför väckte du mig ?" frågade jag tyst.
"Eftersom killarna sover som små grisar. Vi borde busa lite"
Jag skrattade lite tyst och sa:
"Små grisar, vad gulligt av dig, Caitlin. Men ja, vi borde busa lite"
"Okej, men vad ? Tror du dom har grädde i kylen ?" sa Caitlin.
"Det har dom säkert, men det är fortfarande inte jätte kul. Har du mycket smink med dig ?" frågade jag och kollade på Caitlin och sedan på hennes väska.
"Sådär, men det vanliga lixom" sa Caitlin och log.
"okej, men det blir säkert bra om vi anväder både ditt och mitt smink" sa jag.
"Vadå anväder ditt och mitt smink ?" sa hon och kollade på mig, men sen kom hon på vad svaret var och log stort mot mig. Hon nickade och tog upp sitt smink.
"Åh, jag tror jag har ett fransk manikyr kit i min väska" sa jag och kollade och hittade det.
"Kanon" sa Caitlin. "Vem börjar vi med ?"
"Hm.. Jag gör på Chaz och du tar Ryan, sen den tror finalen är Justiiin Biiiiebeeer !" sa jag och fnissa.
Vi gick ner till vardagsrummet och satte oss ner på golvet bredvid den vi skulle sminka så fint.
När vi var klara med Chaz och Ryan var vi riktigt nöjda. Chaz hade ett ljus rosaläppglans på läpparna och brun ögonskugga, han fick även lite rouge på kinderna, super sött. Ryan hade fått lite mörkare läppar, och blivit mörkare runt ögonen, lite deppigare ? Men super gulligt med all rouge på kinderna. Sen hade dom både självklart fransk manikyr på sina naglar. Jag är förvånad att dom inte vakna så som jag och Caitlin skratta. Jag tog några snabbt foton med min Ipone. Sedan kollade jag och Caitlin på varandra innan vi rusade mot övervåningen för att sminka Justin. När vi kom upp för trappan var Justin precis på väg att gå ner. Jag kollade på Caitlin och hon kollade tillbaka och vi suckade. Varför behövde han vara vaken ?
"Vad gör ni upp nu ?" frågade han och kollade konstigt på oss.
"Vadå då ? Du är ju oxå uppe" sa jag och log lite. Jag gömmde sedan sminket bakom ryggen, caitlin gjorde detsamma.
"Men det är svårt att sova när ni skrattar ?" sa han.
"Kanske, Chaz och Ryan sover fortfarande" sa Caitlin.
"Ja, exakt" sa jag och nickade.
"Men vad har ni gjort eftersom att ni skrattade så mycket ?" frågade Justin, han hade väll börjat vakna till lite mer nu.
"Ska vi visa honom ?" frågade jag Caitlin.
"Ah, kan vi väll göra" sa hon och log.
"Okej, vi ska visa vad vi skratta åt" sa jag. Jag tog Justins hand och vig cik ner för trappan igen och gick in i vardagsrummet. När Justin såg Chaz och Ryan kunde han inte sluta skratta han. Jag och Caitlin började självklart oxå skratta. Efter ett tag vaknade Chaz och Ryan och undrade varför vi skratta, men vi klarade inte av att svara.
"Men seriöst, vad är det ni skrattar åt ? Har ni fått nån konstig sjukdom eller nåt ?" frågade Chaz.
"Ne, Chaz. Vi skrattar åt er" sa jag och började skratta mer igen.
"Va ? varför då ?" frågade Chaz lite oroligt.
Vi lugnade oss lite och satte oss i sofforna med Chaz och Ryan. Jag tog upp en liten spegel och gav den till Chaz. Han skrek till.
"Vad har ni gjort ?" frågade han.
"ta det lugnt Chaz, det är bara lite smink" sa jag och log och la en hand på hans axel.
Men allt blev bra sen. Killarna gick och tvätta bort sitt smink och eftersom vi var pigga nu satte vi på en film. Men jag såg inte mycket innan jag somnade med huvudet på Justin axel. Alla hade vaknt av sig själv, men någon hade väckt mig då känner man sig så mycket tröttare ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0