You have changed my life forever - kapitel 2

Jag gick ut och kollade mig omkring. Atlanta kanske inte var så dåligt som jag trodde. Jag satte i hörlurarna till Iphonen och satte på Rihanna - Love the way you lie (Part II) ft. Eminem. Jag började gå lite, då körde en bil in på garageuppfaten till huset bredvid. En kvinna och en kille kom ut ur bilen, jag stannade och kollade på de, då nåt sätt kände jag igen dom, framför allt killen. Det kändes som jag sätt det håret, den klädstilen någon annan stans. Just det ögonblicket kollade killen mot mig, han fortsatte att gå och kolla på mig och log sedan innan han kollade framåt igen och gick in i huset. Jag stid där ett tag sedan kom jag på vem jag just kollat på. Det var Justin Bieber.




Jag började sakta gå igen. Jag stängde av min musik och slog min kompis Emmys nummer, eftersom att jag vet hur mycket hon älskar Justin. Emmy svarade efter två signaler.
"Hej Chloé" sa hon glatt i telefonen.
"Hej Em, hur är det?" svarade jag lite glatt, tror jag i alla fall.
"Det är bra, men jag saknar dig" Em lät lite sorgsen.
"Jag saknar dig med" sa jag. "Men Em, vill du veta en liten hemlighet?"
"JA" nästan skrek Emmy i telefonen.
"Okej, det kanske inte är en hemlighet.. Men vill du veta vem som bor i huset bredvid mig ?" Jag hade gått så att jag kommit till ett litet köpcenter, jag satte mig ner på en bänk utanför.
"Okej då, vem bor du granne med ?" sa hon "Är det en snygg kille ?"
"Ja, han är väll en ganska snygg kille" sa jag och flina. Visst jag gillade inte alls Justin Bieber som Em gjorde, men han var ju snygg, ja !
"Okej, vet du vad han heter än då ?" frågade hon ivrigt.
"Japp, det vet jag, det gör du nog med" sa jag och skratta.
"Men hur kan jag göra det ? Det är din granne inte min"
"Mhm... men det är någon du älskar"
"Vadå älskar, jag älskar ingen i Atlanta?"
"Jo, det gör du, börjar på J slutar på ustin"
"VA? MENAR DU JUSTIN BIEBER ?!" skrek hon i telefonen.
"Ta det lugnt Em, och ja, Justin Bieber" sa jag och Em skrek så mycket så jag fick ta bort mobilen från örat. Men jag kunde höra hur hon skrek "OMG OMG OMG OMG OMG !!"
Jag satte mobilen mot örat igen när Em hade lugnat sig lite.
"Men Em, jag måste verkligen gå nu, vi får prata sen, jag hälsar Justin från dig" sa jag och skrattade, sedan sa jag hejdå och la på.
Jag gick in  på köpcentret och kollade runt lite innan jag började gå hemåt igen.
När jag gick förbi Justins hus såg jag min mamma stå i dörren och prata med Pattie.
Jag hörde mammas röst,
"Åh, det där är min äldsta dotter Chloé" jag saktade ner och kollade mig omkring.
"Chloé kom hit och hälsa på Pattie" sa min mamma och vinkade dit mig.
"Okej" sa jag för mig själv och började gå dit.
"Hej, jag är Chloé" sa jag och log och tog i hand med Pattie.
"Hej, va trevligt att träffas" sa hon med ett stort leende på läpparna. "Du borde träffa min son Justin"
"Ja, kanske jag borde" svarade jag och försökte vara så glad och trevlig som möjligt.
"Justin, kom och hälsa på våra nya grannar" ropade Pattie.
Jag hörde steg i trappan och snart kom Justin in i hallen och kollade på mig och log.
"Ni kan väll gå någon annan stans och lära känna varandra" sa min mamma.
"Det var en mycket bra idé, så kan vi vuxna få prata lite i fred" sa Pattie och log.
Jag kollade ner i marken och backade några steg så att Justin också kunde komma ut.
Vi gick inte säskilt långt vi satte oss på trottoaren lite längre ner på gatan.
"Hörde att du heter Chloé" sa Justin och log mot mig.
"Mhm... och du är Justin" sa jag och halv log mot honom.
Justin började prata lite om sig själv, men så mycket som Em berättade om honom så visste jag redan det mesta. Jag avbröt honom i mitten av en mening.
"Är inte du på turné, enligt min kompis som älskar dig så borde du typ vara det" sa jag och Justin skrattade lite.
"Ne, inte just nu, jag har några veckors uppehåll."
"Aha, varför då dah?"
"För jag vill umgås med mina vänner och kanske ha en chans att träffan en och annan tjej" sa han och skratta.
"Men du har över 16 miljoner fans på facebook och många på twitter med, så du borde la träffa några tjejer på dina konserter ?"
"Kanske det, men jag har aldrig chansen att prata med dom" sa han "Men det känns som att uppehållet var en grymt bra idé, för träffade precis en skit snygg tjej" tillade han och log.
"Okej... vem då?..." sa jag och kollade på honom.



Vad tyckte ni om denna delen ?
story'n har fortfarande inte kommit igång, men det blir bättre :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fortsätt, den verkar asbra! :D

2010-12-11 @ 12:41:48
URL: http://jbiebz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0