You have changed my life forever - kapitel 37

"Vi är inga badkrukor" sa Em och ställde sig upp.
Jag tog av mig mina solglasögon och la dom på min handuk. Jag ställde mig upp och Caitlin gjorde detsamma.
Sedan gick vi alla ner till vattnet.




När vi kom ner till vattnet sprang jag, Em och Caitlin i. Justin och Ryan kom efter.
Men Chaz stod fortfarande på stranden.
"Men Chaz... Vem är det som är badkruka nu ?" sa jag.
Em och Caitlin skrattade.
Chaz skrattade och sprang sedan ner i vattnet och puttade oss alla tre så vi rumlade.
När vi kom upp igen stod Chaz fortfarande och skratta åt oss.
"Du ska så få igen Chaz" sa Em.
"Kanske, kanske inte" sa Chaz och skvätte mer vatten på henne.
Em skvätte tillbaka och sedan var "svättkriget" igång. Alla sprang runt som små barn och skvätte vatten på varann eller puttade dom så att dom ramla.
Efter en lång stund gick vi pp till våra handdukar igen och la oss och sola.
Vi små skrattade fortfarande lite.
Vi låg och sola en lång stund till allt vatten hade torkat.
"Ska vi typ gå hem eller nåt ?" frågade Caitlin.
"Ja, jag börjar bli hungrig igen" sa Chaz.
"Det är helt okej för mig" sa jag.
"Då går vi hem" sa Justin och vi ställde oss upp. Jag tog på mina shorts och mitt linne och vek sedan ihop handduken.
När alla var klara började vi gå hem.
Justin tog min hand och log.
"Hade du kul idag ?" frågade han.
"Ja, såklart jag hade" sa jag och log "och jag ska ha hämnd för först puttade mig och sedan svätte 5 liter vatten på mig när jag fortfarande satt ner" tillade jag.
Justin skratta.
"Ne, Chloé. Du kommer inte få ett tillfälla att hämnas" sa han.
"Ska vi slå vad ?" sa jag och skratta.
"Självklart" sa Justin.
När vi kom hem gick jag upp och bytte om. Sedan gick jag ner igen.
"Vi tänkte gå till Justin om det är okej" sa Em.
"Ja, såklart" sa jag och vi gick till Justins hus och öppnade dörren.
Ryan, Chaz och Justin satt i en soffa i vardagsrummet. Caitlin hade inte kommit än.
"Jag trodde ni var hungriga ?" sa Em och skratta. "Men varför inte sitta vid tv:n då"
Vi gick och satte oss. Jag satte mig bredvid Justin.
"Jag kommer hämnas" viskade jag.
"Oh nej, va rädd jag blir" sa Justin retsamt och skrattade.
"Du kommer inte skratta sen" sa jag. "Men.. jag måste bara komma på va jag ska göra tillade jag och skratta.
Caitlin kom in genom dörren och satte sig i soffan bredvid Em.
Vi satt pch pratade då ringde min mobil.
Jag svarade.
"Ja, hej Chloé. Det är Dr. Brown."
"Ja" sa jag och reste mig ur soffan och gick ut ur vardagsrummet.
"Dina föräldrar opererades tidigare idag" sa Dr. Brown.
"Jaha.. Hur gick det ?" fråhade jag.
"Din mammas tillstånd är stabillt, men din pappas tillstånd är oroväckande" sa han.
"Okej, vad menar du med det ?" frågade jag.
"Framför allt att några av hans inre organ är svåra att fixa, men han fick en stor inre blödning under operationen, han ligger fortfarande nedsövd. Men om han inte vaknar förrän om 1 timme, så kan jag säga till dig att han kommer ligga i koma" sa han.
"Okej. Kan jag komma ?" frågade jag.
"Självklart" sa han.
"Okej, bra. Hejdå" sa jag och la på.
Jag gick sedan in i vardagsrummet igen.
"Jag åker till sjukhuset" sa jag snabbt och började gå ut ur rummet.
"Vänta, jag följer med" sa Justin och gick snabbt ikapp mig.
"Vad har hänt ?" frågade han.
Jag kollade bara på honom och bet mig hårt i läppen hör att inte gråta.
Justin smekte min kind.
"Chloé, du får gråta, håll inte inne det" sa han och log mot mig.
Jag log svagt mot honom, sedan kramade jag honom och tårarna började rinna ner för kinderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0